vineri, 11 februarie 2011

Corelatii


Pentru validarea ipotezei 1, s-au analizat corelațiile dintre următoarele întrebări:
·         Corelaţia dintre întrebarile 13 şi 15 care a relevat faptul că respondetii cu cunostinţe privind IFRS, dobandite în mediul academic, considera aplicarea IFRS la nivelul entitatii, un efort ce merita facut, aproximativ 80% din ei fiind pentru aplicarea IFRS şi numai 20% impotriva acesteia.
De asemenea, respondenţii care au dobandit cunostintele IFRS din alte surse decât mediul academic, sunt pentru aplicarea IFRS, insa într-o  proporţie mai mica, de aproximativ 70%.

        Corelaţia dintre întrebările 14 şi 15 releva faptul că respondetii cu cunostinţe dobandite    în mediul academic au un nivel de cunoastere a Standardelor Înternationale de Raportare Financiara de un nivel mediu spre ridicat, numai 12% din respondeti declarand un nivel scazut.

Pentru validarea ipotezei 2, s-au analizat corelațiile dintre următoarele întrebări:

● Corelaţia dintre întrebările 16 şi 15, relevă că respondenţii pregatiti în mediul academic, inteleg spiritul IFRS, spre deosebire de cei a caror instruire s-a realizat din alte surse.
Acestia raspund în proporţie de aproximativ 61% că alegerea dintre diferitele optiuni şi politici contabile prezentate în cadrul standardelor, va fi determinata conform imaginii fidele, inlatuin rand orice alta influenta. În timp ce cei cu o pregatirea alta decât cea din mediul academic, se departează de la obiectivul standardelor, optând în proporţie de 60% pentru interesul managementului în detrimentul imaginii fidele.